Veiligheidsmaatregelen voor medewerkers in de thuiszorg

Veiligheidsmaatregelen voor medewerkers in de thuiszorg

Wij zijn in de greep van het coronavirus en dit merken we ook op de werkvloer. Daarom zijn onderstaande veiligheidsmaatregelen voor onze medewerkers van kracht:

  • De medewerker houdt 1,5 meter afstand van de cliënt (behalve bij persoonlijke verzorging/verpleging);
  • Mantelzorgers mogen niet in de woning blijven tijdens het huisbezoek van de medewerker (als er toch iemand is mag je deze persoon verzoeken om de woning tijdelijk te verlaten);
  • De cliënt moet (waar mogelijk) in een andere ruimte plaatsnemen tijdens het huisbezoek van de medewerker (dit geldt uiteraard niet voor persoonlijke verzorging & verpleging);
  • De medewerker start met handen wassen (liefst in het zicht van de cliënt);
  • De medewerker gaat aan het werk en wast ook tussendoor regelmatig zijn/haar handen volgens de hygiëne voorschriften die wij zeer regelmatig delen;
  • De medewerker drinkt geen koffie samen met de cliënt hooguit in aparte ruimtes waarbij ze elkaar op afstand even kunnen spreken;
  • De huishoudelijk medewerker heeft extra zorg voor besmettelijke plekken zoals deurklinken, lichtknopjes, trapleuning etc.
  • De medewerker wast aan het einde van het huisbezoek opnieuw zijn/haar handen;
  • De medewerker trekt zelf de deur achter zich dicht;
  • Cliënt kan zelf zorgen voor: zeep en keukenrol of schone handdoek voor een goede handhygiëne.

Houdt elkaar in de gaten

Let op! Bespreek ook met uw cliënt(en) dat er bij vermoedelijke coronaklachten (hoesten, niezen, benauwd, koorts) melding moet worden gemaakt bij de planner. Zo kunnen wij u en onze andere cliënten zo goed mogelijk beschermen.

Meer informatie

Wilt u meer weten over onze coronamaatregelen? Of heeft u alsnog aanvullende vragen en/of opmerkingen? Neemt u dan gerust contact op met één van onze medewerkers. Zij staan u graag te woord via 0316-220073  of corona@vitaalthuiszorg.nl.

Vitaal Thuiszorg