Bellen als alternatief voor de normale (thuis)zorg
Bellen als alternatief voor de normale (thuis)zorg
Als cliënten de (thuis)zorg hebben afgezegd wegens (angst voor) besmetting, dan plannen wij bij Vitaal Thuiszorg (in overleg met de cliënt) dagelijkse belmomenten in.
Persoonlijk belletje
Het verzoek aan onze medewerkers is om de cliënt dagelijks even te bellen met de vraag of het allemaal goed gaat. Onze medewerkers houden een logboekje per cliënt bij zodat dit aan het zorgdossier toegevoegd kan worden. Let op! De wijkverpleging rapporteert alle belmomenten rechtstreeks in de rapportage in het ECD.
Creatief
Daarnaast is er ruimte voor extra zorg en ondersteuning door bijvoorbeeld de cliënt te helpen beeldbellen mogelijk te maken, een boodschap te doen of telefonisch contact onderhouden, al is het maar voor een praatje. De creativiteit en betrokkenheid van onze zorgverleners op dit gebied is enorm en hartverwarmend
Meer informatie
Wilt u meer weten over dit alternatief? Of heeft u alsnog aanvullende vragen en/of opmerkingen? Neemt u dan gerust contact op met één van onze medewerkers. Zij staan u graag te woord via 0316-220073 of corona@vitaalthuiszorg.nl.