Administratieve lasten in de thuiszorg
Administratieve lasten in de thuiszorg
Het onderwerp “minder administratieve lasten” blijft ook in de thuiszorg actueel en in ontwikkeling. Zo is het niet meer nodig om voor elke wijziging in het zorgplan een nieuwe handtekening te vragen en hoeven niet alle minuten meer exact geregistreerd te worden.
Maatwerk blijft achter
In de loop der jaren zijn er steeds meer regels en afspraken gekomen in de zorg, waarbij maatwerk steeds meer achterblijft. Zo is er een hele reeks aan protocollen en vragenlijsten die voor álle cliënten gelden, terwijl in de praktijk veel van deze formulieren overbodig zijn door de toestand van de cliënt.
Meer tijd voor zorg
Om deze reden zijn er een veel veranderingen doorgevoerd, zodat er geen verplichting meer is, maar dat de zorgverlener zelf een inschatting maakt of een formulier wel of niet nodig is. Zo blijft er uiteindelijk meer tijd over voor de zorg en kan de zorgverlener autonoom werken.
Meer informatie
Meer weten over dit onderwerp? Neem dan gerust contact op met één van onze medewerkers. Zij staan je graag te woord via 0316-220073 of info@vitaalthuiszorg.nl.